tiistai 16. huhtikuuta 2013

Pullavanukas

Pullavanukas on todella vanha, mutta todella hyvä ja edullinen jälkiruoka!:)


 Kun minä olin lapsi sitä tehtiin usein kuivahtaneesta pullapitkosta.
Silloin ei ollut vielä jääkaappeja puhumattakaan pakasteista ja pulla usein ehti kuivahtaa, joten siitä tehtiin joko köyhiä ritareita tai pullavanukasta.

Olin kutoutuksessa ja siellä sain gluteenitonta pullavanukasta jonka olemassa olon olin jo unohtanut, joten päätin jo silloin kun tulen kotiin teen sitä. :)

Minulla ei ole nyt tarkkaa ohjetta lukijoilleni antaa, koska tein sen kiireessä ja onnistuin siinä mielestäni täydellisesti.

Ohje 2-4 henkilölle.

Otin pakkasesta kaksi isohkoa itse leivottua gluteenitonta pyöreää pullaa joista tein sen.

2 pyöreää pullaa. 
Hilloa (itse käytin mansikkavadelma hilloa)

Munamaito

1 muna
maitoa
kanelia
vaniilliinisokeria

Minulla on sellaisia pieniä annosvuokia joiden tilavuus on 2 dl.
Voitelin vuuat voilla.
Leikkaisn pullat poikittain viipaleiksi ja ladoin ne vuokiin niin että ensin pullaviipaleet, sitten hilloa ja taas pullaviipaleet ja hilloa.
Päällimmäinen kerros hilloa.
Tein munamaidon ja kaadoin sen vanukkaiden päälle niin että annosvuuat tulivat täyteen.
Laitoin ne 225 asteiseen uuniin ja kypsensin niitä 20-25 min. 

Löysin samankaltaisen pullavanukkaan ohjeen täältä Pullavanukas 









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...